جهان بازی های ویدیوئی

اخبار ، نقد و برسی بازی های ویدیویی

جهان بازی های ویدیوئی

اخبار ، نقد و برسی بازی های ویدیویی

به وبسایت جهان بازی های رایانه ای خوش آمدید ! (نسخه آزمایشی)

وب سایت جهان بازی های ویدیوئی :
برترین مقالات و نقد های بازی های رایانه ای را در وب سایت WOG را دنبال کنید ، ترجمه مقالات سایت های معتبر گیم : IGN , GAMESPOT ... جدیدترین تصاویر و والپیپر های بازی ها و ...

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

تاثیرات مثبت بازی های ویدیویی بر کاربران !

چهارشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۲۲ ق.ظ

اصولا خیلی از آدم ها و حتی قشر گیمران بر این باورند که بازی های ویدیویی درحالی که هیچ منفعت و سودی برای ما ندارند ، بلکه باعث تلف شدن و هدر رفتن وقت انسان هم خواهند شد . جدا از اینکه من به شخصه بسیار با این عقیده موافق هستم :) . اما در این مقاله ما به شما خواهیم فهماند که بازی های ویدیویی آن قدر ها هم زیانبار نیستند و به فایده و نکات مثبت بازی های ویدیویی خواهیم پرداخت پس این مقاله را از دست ندهید تا نگاه متفاوتی به این بازی ها بیاندازیم ! ( البته این مقاله فقط جنبه طنز و علمی دارد و جهت شادی و خنده تهیه شده است ) .

خب همانطور که میدانید گیمران و بازیبازان چندان میانه خوشی با نظریه و تحقیقات علمی نداشته و ندارند لذا از مبحث مطالعات علمی درباره ی بازی های ویدیویی ای چشم پوشی می کنیم :/ .

بر اساس آخرین نتایجی که از تحیقیقات بدست آمده بازی های ویدیویی باعث تقویت توانایی های مغز خواهند شد ! (کاملا جدی) همچنین سبب بهبود حافظه و یادگیری مغز می شوند . حتی بازی هایی مانند COD موجب افزایش حساسیت چشم می شوند . همه اینها تنها قسمتی از فواید بازی های رایانه ای بر بدن انسان است .

اما ! از تحقیقات علمی که بگذریم نمی توان تجربیات و آموخته های یک گیمر از بازی های ویدیویی را نادیده گرفت ؛ چیزی که موضوع اصلی این مقاله را شامل می شود :

game

1- الگوبرداری از شخصیت های بازی های ویدیویی

اصولا اینگونه تاثیرات در طبقه تجربیات و مهارت های اجتماعی بازی های ویدیویی جای میگرد . شخص گیمر با الگو قرار دادن شخصیت مورد علاقه خود در بازی ، ثبات شخصیتی پیدا می کند و این عامل به گیمر کمک می کند تا هرچه زود تر شخصیت و رفتار خود را کامل کند . :) حتی مشاهده شده ، برخی گیمران با سرمشق قرار دادن شخصیت های مورد علاقه خود ، شباهت بسیار زیادی به آنان پیدا کرده اند . البته اینگونه رفتارها در بازی های شبیه ساز بیشتر به چشم می خورد :)

dark souls 2

2- تقویت اراده فرد با بازی کردن

کم نیستند گیمرانی که با اراده آهنی خود توانسته اند بازی هایی را به اتمام برسانند که سازندگان آنان ، تنها جهت اذیت کردن فرد گیمر تصمیم به ساخت بازی گرفته اند . در چنین بازی هایی ، گیمر می آموزد که با اراده و پشتکار می توان هر غول آخر و مرحله ای را شکست و گذراند . مثال بارز این قضیه را در گیمر های حرفه ای میتوان یافت ؛ که در طول 7 ساعت ، گیمپلی 34 ساعته را به 4 بار تمام می کنند :| ( خودش به من گف ! )

3- افزایش سرعت انگشتان و واکنش های بدن

بازی های ویدیویی موجب افزایش حساسیت و واکنش های بدن می شوند ؛ به طوری که حتی انگشتان یک گیمر بسیار قوی تر و استوار از انگشتان یک فرد معمولی می باشند ! همچنین بازی هایی با سبک ترسناک و شوتر باعث عکس العمل های فوق سریع بدن بازیباز می شوند :)

Assassin’s Creed Black Flag

4- توانایی شنا کردن

از مهم ترین تاثیرات بازی های ویدیویی ! نمیتونی انکار کنی :| با پیشرفت بازی ها کم کم مپ ها ، محیط های آبی و دریا ها را درون خود جای دادند . بازیهایی مانند GTA و Assassins Creed Black Flag که گیمران با تقلید از این کاراکتر ها در آب ، به اصول شنا آشنا شدند . و شنا را فرا گرفتند ! ( بنده شناور شدن روی آب را از نیکو هنگامی که روی آب جان می سپرد آموختم :|. )

game

5- مهارت های ورزشی و جنگی

امروزه هیچ گیمری نیست که در طول دوران گیمری اش بازی هایی مانند Battlefield و Assassins Creed را تجربه نکرده باشد . اینگونه بازی ها تاثیر مستقیم بر روی مهارت های گیمر دارند . بازیکننده با بازی کردن چنین بازی هایی در تیر اندازی و شمشیر زنی به یک حرفه ای تبدیل خواهد شد . حتی موجود بوده که ، بچه ای هفت ساله پس از بازی کردن Call Of Duty توانسته به راحتی برادر بزرگ خود را با یک کلت ، هد شات کند o-O !

با چنین وضعیتی ، نمی دانم دشمن با چه رویی می خواهد به ایران حمله کند؟! در صورتی که کمتر از 10 درصد از جمعیت ایران را گیمران تشکیل می دهند :) (جدی میگم)

موارد بالا فقط بخش کوچکی از فواید و سود بازی های ویدیویی برای یک گیمر به حساب می آیند ( که احتملا در قسمت بعدی به دیگر تاثیرات بازی ها خواهیم پرداخت ) ! اما نظرات خود را درباره تاثیرات بازیهای ویدیویی از ما دریغ نکنید D: لدفن !

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">